Dit ben ik

Hallo allemaal,


Ik ben Quirine Erftemeijer. Ik ben 17 jaar en ik studeer aan de pabo in Amersfoort. Ik woon in Eemnes en ik heb in Huizen aan De Huizermaat mijn Havo diploma gehaald. Mijn hobby's zijn dansen en zingen.


Beeldende vorming

Ik heb op mijn middelbare school het vak kunst gehad. Bij deze lessen heb ik veel teken en verf technieken geleerd. Ook heb ik veel met beeldaspecten moeten doen in de zin van reflecties schijven. Ik heb kunstgeschiedenis gehad: Renaissance, Barok en kunst uit van de 20ste eeuw. Ik ben in het Krüller-Müller, Paleis op de Dam, Rijksmuseum en in het Stedelijk museum geweest.


Muziek

Op mijn middelbare school heb ik niet heel veel met muziek gedaan. Alleen de laatste twee jaren. Ik heb meegedaan met de musical Sister act 2. Hierin heb ik gezongen in een koor. Het jaar daarna heb ik meegedaan met het open podium. Ik heb toen gezongen en gedanst. Ik heb toen ik op de basisschool zat bij de Gooise muziekschool gezongen in een koor. Ook dans ik al een lange tijd.


Drama

Ik heb nooit echt veel met drama gedaan. Niet op mijn middelbare school, maar wel op mijn basisschool. Daar heb ik meegedaan aan de eindmusical van mijn groep 8.

Ik ga wel vaak naar musicals. Ik heb dus wel veel naar drama/toneelstukken gekeken.




zondag 26 oktober 2014

Beeldend: Jan en de Jugendstilposter












component
beschrijving
betekenis
Geef aan op welke manier je de inhoud van de opdracht hebt verwerkt? Vertel daarbij ook welke associaties je hebt gehad bij het onderwerp.
Ik heb toen ik op de middelbare school zat het vak kunst gehad en daar hebben wij jugendstil behandeld. Ik weet dus wat het is. Echte bekende producten ken ik niet. Wat ik kenmerkend vind aan deze stijl zijn de sierlijke lijnen. Alles loopt een beetje door elkaar. De producten vind ik altijd wel druk. Hiermee bedoel ik bijvoorbeeld een poster vol met sierlijke lijnen en kringeltjes. Ik zou wel een poster willen maken voor een balletvoorstelling. = Voorbereidende opdracht

vorm
Leg aan de hand van je resultaat uit welke beeldaspecten je hebt toegepast. Waar in het werk is dat goed te zien? (eventueel detailfoto’s toevoegen).
Ik heb geprobeerd diepte te creëren in mijn poster. Ik wilde de ballet spitzen op de achtergrond hebben en de linten gaan vanuit de spitz naar de voorgrond en vormen zo het woord ballet. De kleur is voornamelijk roze. Ik wilde de spitzen en de linten wat lichter maken. Deze kleur zijn ze ook in het echt.

materie
Met welk materiaal heb je gewerkt? Wat vond je van het gebruik van dat materiaal? Had je een nog andere materialen of gereedschappen willen gebruiken en zo ja waarom?
Ik heb gewerkt met pastelkrijt. Ik vond het leuk en prettig om met dit materiaal te werken. Als er een fout lijntje op je papier zat, dan kon je deze vrijwel meteen en goed wegvegen met je vingers. Je gebruikt je vingers bij het uitvegen van de kleur, zodat het een soort van eenheid wordt met het papier.

beschouwing
Welke beelden heb je gebruikt om je te laten inspireren over het onderwerp? Welke beelden hebben je goede informatie gegeven over de beeldaspecten? Welke voorbeelden hebben je op een spoor gezet voor het werken met het materiaal en de techniek? Geef aan waar je dat in het werk duidelijk terugziet (eventueel detailfoto’s toevoegen).
Ik heb de beelden die hierboven staan gebruikt voor inspiratie. Ik moest ook een onderwerp verzinnen, dus dacht ik aan dingen waar ik van hou, mijn hobby dans. Ik heb vaker spitzen getekend dus dacht ik dat dit nu ook wel weer zou lukken. De afbeelding waar het getal 1896 op staat, daar heb ik voor het beeldaspect diepte informatie uit kunnen halen.
Toen ik mijn les binnen kwam lagen er al poster die af waren. Deze hebben mij op het spoor gezet welk materiaal ik moest gebruiken en welke techniek.

werkwijze
Had je al eens eerder met dit materiaal en deze techniek gewerkt? Wat heb je daarover nieuw ontdekt? Wat vond je lastig?
Ik had nog nooit eerder met dit materiaal gewerkt. Ik heb ontdekt dat dit erg fijn materiaal is, omdat je er nog zoveel aan kan veranderen. Bijvoorbeeld als je een streep zet en die wil je daarna eigenlijk weer weg hebben, dan kan je deze vrij snel wegvegen met je vingers. Ik vond het beginnen met het materiaal lastig, dit kwam omdat ik nog geen verwachting had van hoe het zich uit zou pakken.

onderzoek
Beschrijf en laat met beelden zien welke stappen je in het werkproces hebt gezet. Welke keuzes heb je gemaakt en waarom? Hoe heb je de andere 5 componenten in dit proces meegenomen?
Ik ben begonnen met het hele vel papier roze te maken. Dit heb ik gedaan door het papier zachtjes in te kleuren met het krijt en toen ben ik er met een papierendoekje overheen gaan wrijven. Daarna ben ik begonnen de spitzen zachtjes te tekenen met dezelfde kleur roze op de roze achtergrond. Ik ben toen met wit de spitzen gaan inkleuren, ook weer heel zachtjes. Hier ben ik zachtjes overheen gaan wrijven met mijn vinger. Hierna heb ik op precies dezelfde manier de linten gaan maken en als laatst heb ik ballet er onderaan geschreven.





eindoordeel:
Wat vind je geslaagd? Leg uit.


Ik vind dat de diepte in mijn tekening goed is geslaagd. Op de achtergrond de spitzen en op de voorgrond de linten en de tekst. Ook vind ik de kleur van de spitzen en de linten goed gelukt.

Wat kon beter? Waarom?

Wat beter kon, wat dat er misschien toch iets meer kringeltjes en sierlijke lijntjes in mochten. De linten zijn wel al sierlijk, maar misschien toch iets te weinig. Ook hadden de letters van het woord ballet iets sierlijker eruit moeten zien.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten