Gemaakt door Quirine Erftemeijer en Iris Wessels
component
|
beschrijving
|
betekenis
|
Geef aan op welke manier je de inhoud van de opdracht hebt verwerkt? Vertel daarbij ook welke associaties je hebt gehad bij het onderwerp.
Ik feest wanneer er iets te vieren valt en vooral als ik er zin in heb. Mijn laatste feest was mijn feest toen ik geslaagd was. Er waren veel leuke en gezellige mensen. Het feest was buiten en het was in de avond. Er hingen overal lampjes en kaarsjes. Dit gaf sfeer. Ook waren er allemaal lekker hapjes en drank. Al dit kan je inzetten om het feestgevoel op te wekken. = Voorbereidende opdracht
|
vorm
|
Leg aan de hand van je resultaat uit welke beeldaspecten je hebt toegepast. Waar in het werk is dat goed te zien? (eventueel detailfoto’s toevoegen).
De compositie is heel duidelijk. Het meisje zit in het midden, links is de ballon en in haar haar zit een parapluutje. Ik en Iris Wessels hebben dit filmpje gemaakt. Zij is te zien op het filmpje. Ik heb gefilmd. Er is telkens een foto gemaakt vanuit een andere hoek, zodat er telkens een ander aanzicht is. Een vooraanzicht, zijaanzicht en achteraanzicht.
|
materie
|
Met welk materiaal heb je gewerkt? Wat vond je van het gebruik van dat materiaal? Had je een nog andere materialen of gereedschappen willen gebruiken en zo ja waarom?
Wij hebben een camera, ballon, miniparapluutje en een computer gebruikt. Ik vond het gebruik van de computer het moeilijkst. Dit kwam omdat ik nog niet zo vaak zo’n filmpje heb moeten maken.
|
beschouwing
|
Welke beelden heb je gebruikt om je te laten inspireren over het onderwerp? Welke beelden hebben je goede informatie gegeven over de beeldaspecten? Welke voorbeelden hebben je op een spoor gezet voor het werken met het materiaal en de techniek? Geef aan waar je dat in het werk duidelijk terugziet (eventueel detailfoto’s toevoegen).
Wij hebben een aantal filmpjes op hubl gezien als inspiratie. Het thema was feest dus dachten wij meteen aan ballonnen. Ik heb allerlei feestspullen die les meegenomen en daaruit hebben wij een keuze gemaakt. Ballon en een parapluutje. Wij hadden het idee om de ballon op te blazen in stapjes (foto’s). Het parapluutje wilde wij open en dicht laten gaan voor extra beweging.
|
werkwijze
|
Had je al eens eerder met dit materiaal en deze techniek gewerkt? Wat heb je daarover nieuw ontdekt? Wat vond je lastig?
Ik heb wel eens eerder een filmpje moeten maken. Bijvoorbeeld een muziekfilmpje met foto’s die bij de tekst van het liedje passen. Dat filmpje heb ik gemaakt met de oude windows movie-maker. Dit filmpje hebben wij gemaakt met de nieuwe versie van windows movie-maker en dit was een stuk lastiger. Nu weet ik hoe ik een filmpje moet maken met de nieuwe versie.
|
onderzoek
|
Beschrijf en laat met beelden zien welke stappen je in het werkproces hebt gezet. Welke keuzes heb je gemaakt en waarom? Hoe heb je de andere 5 componenten in dit proces meegenomen?
Wij zijn eerst gaan bedenken hoe we de materialen wilde gebruiken. Hieruit kwam dat we de ballon wilde opblazen en weer wilde leeg laten lopen. Als de ballon dan leegliep moest het parapluutje open en dicht gaan. We hebben in volgorde de foto’s gemaakt. Deze hebben wij toen op mijn usb stick gezet. In de tweede ict les hebben we het filmpje afgemaakt. Alle foto’s achter elkaar gezet, muziek eronder geplaatst en een begin gemaakt.
|
eindoordeel:
|
Wat vind je geslaagd? Leg uit.
|
Ik vind de montage van het filmpje goed gelukt. Dit vind ik, omdat ik niet had verwacht dat het zo goed zou lukken.
|
Wat kon beter? Waarom?
|
Ik denk dat wij iets betere foto’s hadden moeten maken. Dan had het filmpje er iets soepeler uit gezien.
|
Dit filmpje heb ik samen met Iris Wessels gemaakt.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten