Dit ben ik

Hallo allemaal,


Ik ben Quirine Erftemeijer. Ik ben 17 jaar en ik studeer aan de pabo in Amersfoort. Ik woon in Eemnes en ik heb in Huizen aan De Huizermaat mijn Havo diploma gehaald. Mijn hobby's zijn dansen en zingen.


Beeldende vorming

Ik heb op mijn middelbare school het vak kunst gehad. Bij deze lessen heb ik veel teken en verf technieken geleerd. Ook heb ik veel met beeldaspecten moeten doen in de zin van reflecties schijven. Ik heb kunstgeschiedenis gehad: Renaissance, Barok en kunst uit van de 20ste eeuw. Ik ben in het Krüller-Müller, Paleis op de Dam, Rijksmuseum en in het Stedelijk museum geweest.


Muziek

Op mijn middelbare school heb ik niet heel veel met muziek gedaan. Alleen de laatste twee jaren. Ik heb meegedaan met de musical Sister act 2. Hierin heb ik gezongen in een koor. Het jaar daarna heb ik meegedaan met het open podium. Ik heb toen gezongen en gedanst. Ik heb toen ik op de basisschool zat bij de Gooise muziekschool gezongen in een koor. Ook dans ik al een lange tijd.


Drama

Ik heb nooit echt veel met drama gedaan. Niet op mijn middelbare school, maar wel op mijn basisschool. Daar heb ik meegedaan aan de eindmusical van mijn groep 8.

Ik ga wel vaak naar musicals. Ik heb dus wel veel naar drama/toneelstukken gekeken.




dinsdag 28 oktober 2014

Feedback: Muziek luisteropdracht

Begin van mijn les: na pauze 10 min lezen. Hierna de tafels weer in oorspronkelijke posities terug zetten. 

Ik heb deze luisteropdracht met mijn stageklas gedaan. Ik heb hen verteld waar zij naar moesten luisteren: 
Groepje 1: Luister welke muziek instrumenten je hoort.
Groepje 2: Luister naar de klank, ritme, toon, hoe het lied is opgebouwd.
Groepje 3: Luister naar waar de tekst over gaat.

Ik heb toen de muziek aangezet. De kinderen zijn het hele nummer stil en geconcentreerd gebleven. Zij hebben goed kunnen noemen wat ik had gevraagd om op te letten. 

Feedback van mijn stagebegeleider: Ellen van der Linde
- Je sluit goed aan bij de regels en routines van de klas (timer/ stille eisen bij 't lezen, tafels schuiven)
- Heldere en korte uitleg. Goed dat je de klas drie verschillende opdrachten meegaf. Door jou luisteropdracht werd er goed geluisterd. De leerlingen doen goed mee. 
- Je reageert positief op de leerlingen.

Waarmee kan de student het meest tevreden zijn?
De leerlingen doen goed mee. Je hebt ze goed gemotiveerd. Korte en heldere uitleg. 
Belangrijkste aandachtspunten voor de volgende keer?
Geef gerust ook leerlingen de beurt die niet hun vinger opsteken. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten