Feedbackformulier Instructiefilm BP 1.1.1.
Kunstvaardig
Jouw naam is: Iris Meijer
|
|||||
Ik heb een instructiefilm bekeken met de
werkvorm:
|
Combinatiespel
|
||||
Deze film is gemaakt door de volgende
studenten:
|
Leroy
de Raad, Iris Wessels, Quirine Erftemeijer, Boaz Prins, Ursula Gajadien en
Danelle van der Kroon (1c)
|
||||
De film is een goed middel om aankomende
leerkrachten te ondersteunen bij het
aanbieden van een drama/dans werkvorm voor een bovenbouwgroep van 25
– 30 leerlingen
|
Onvoldoende
|
Voldoende
|
Goed
X |
||
Motivatie:
|
Alles is
duidelijk en concreet met voorbeelden uitgelegd.
|
||||
Duidelijk wordt hoe een aankomende leerkracht
deze drama/ dans werkvorm aan kan bieden aan een bovenbouw klas van het
basisonderwijs: Een leek zou door de getoonde stappen te volgen tot een
dergelijke uitvoering van de werkvorm moeten kunnen komen
|
Onvoldoende
|
Voldoende
|
Goed.
X
|
||
Motivatie:
|
Ik vind
het overzichtelijk en duidelijk.
|
||||
In de film is de onderstaande informatie
verwerkt:
|
Onvoldoende
X X |
Voldoende
X |
Goed
X X |
||
Motivatie:
De bronvermelding mis ik,
daarnaast mag er meer tijd worden besteed aan de leerdoelen. De
voorbereidingen waren duidelijk en overzichtelijk. Het ziet er keurig uit.
|
|||||
In de film is de onderstaande informatie
verwerkt
|
Onvoldoende
|
Voldoende
|
Goed
X |
||
Motivatie:
Het leerdoel van de instructie
kwam niet duidelijk naar voren. Er is duidelijk weergeven welke rollen
iedereen had doordat de taakverdeling goed was verdeeld.
|
|||||
Alle deelnemers van een subgroep zijn zichtbaar
aanwezig in de film en spelen een rol.
|
Onvoldoende
|
Voldoende
|
Goed
X |
||
Motivatie:
|
Alle
studenten zijn zichtbaar aanwezig in de film en spelen daarbij een duidelijke
rol
|
||||
In de instructiefilm zijn de volgende ‘scenes’
te herkennen:
Studenten
laten de werkvorm zien, zoals deze na de voorbereiding en oefening, in de
klas uitgevoerd kan worden.
De detail-scenes
In een
aantal heel korte scenes, laat steeds een detail zien waar je bij de
uitvoering van de werkvorm in een bovenbouwgroep, op moet letten. Zie het boek
‘Kijk op Spel’ voor deze informatie.
|
Onvoldoende
X
Er is in
de instructie niet duidelijk verteld waar de aandachtspunten liggen van de
werkvorm combinatiespel.
|
Voldoende,
|
goed
|
||
Motivatie:
|
|||||
De film heeft een prettig tempo en is boeiend,
prikkelend voor de doelgroep.
|
Onvoldoende
|
Voldoende
|
Goed.
X
Het is
leuk om naar te kijken door de vele variatie. Hierdoor blijft het boeiend om
naar te kijken..
|
||
Motivatie:
|
|||||
Op de instructiefilm heeft de student middels
een quadblogsessie van medestudenten commentaar ontvangen en verwerkt. Het
commentaar wordt geschreven op basis van de bovenstaande punten.
|
Het
filmpje ziet er keurig uit. Mijn complimenten.
|
||||
Motivatie:
|
|||||
De film duurt tussen de 4 en 5 minuten.
|
Nee,
helaas. Het duurt 10 minuten. Dit is wat aan de lange kant.
|
||||
Dit ben ik
Hallo allemaal,
Ik ben Quirine Erftemeijer. Ik ben 17 jaar en ik studeer aan de pabo in Amersfoort. Ik woon in Eemnes en ik heb in Huizen aan De Huizermaat mijn Havo diploma gehaald. Mijn hobby's zijn dansen en zingen.
Beeldende vorming
Ik heb op mijn middelbare school het vak kunst gehad. Bij deze lessen heb ik veel teken en verf technieken geleerd. Ook heb ik veel met beeldaspecten moeten doen in de zin van reflecties schijven. Ik heb kunstgeschiedenis gehad: Renaissance, Barok en kunst uit van de 20ste eeuw. Ik ben in het Krüller-Müller, Paleis op de Dam, Rijksmuseum en in het Stedelijk museum geweest.
Muziek
Op mijn middelbare school heb ik niet heel veel met muziek gedaan. Alleen de laatste twee jaren. Ik heb meegedaan met de musical Sister act 2. Hierin heb ik gezongen in een koor. Het jaar daarna heb ik meegedaan met het open podium. Ik heb toen gezongen en gedanst. Ik heb toen ik op de basisschool zat bij de Gooise muziekschool gezongen in een koor. Ook dans ik al een lange tijd.
Drama
Ik heb nooit echt veel met drama gedaan. Niet op mijn middelbare school, maar wel op mijn basisschool. Daar heb ik meegedaan aan de eindmusical van mijn groep 8.
Ik ga wel vaak naar musicals. Ik heb dus wel veel naar drama/toneelstukken gekeken.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten