Dit ben ik

Hallo allemaal,


Ik ben Quirine Erftemeijer. Ik ben 17 jaar en ik studeer aan de pabo in Amersfoort. Ik woon in Eemnes en ik heb in Huizen aan De Huizermaat mijn Havo diploma gehaald. Mijn hobby's zijn dansen en zingen.


Beeldende vorming

Ik heb op mijn middelbare school het vak kunst gehad. Bij deze lessen heb ik veel teken en verf technieken geleerd. Ook heb ik veel met beeldaspecten moeten doen in de zin van reflecties schijven. Ik heb kunstgeschiedenis gehad: Renaissance, Barok en kunst uit van de 20ste eeuw. Ik ben in het Krüller-Müller, Paleis op de Dam, Rijksmuseum en in het Stedelijk museum geweest.


Muziek

Op mijn middelbare school heb ik niet heel veel met muziek gedaan. Alleen de laatste twee jaren. Ik heb meegedaan met de musical Sister act 2. Hierin heb ik gezongen in een koor. Het jaar daarna heb ik meegedaan met het open podium. Ik heb toen gezongen en gedanst. Ik heb toen ik op de basisschool zat bij de Gooise muziekschool gezongen in een koor. Ook dans ik al een lange tijd.


Drama

Ik heb nooit echt veel met drama gedaan. Niet op mijn middelbare school, maar wel op mijn basisschool. Daar heb ik meegedaan aan de eindmusical van mijn groep 8.

Ik ga wel vaak naar musicals. Ik heb dus wel veel naar drama/toneelstukken gekeken.




vrijdag 31 oktober 2014

Feedback drama van Iris Meijer


Feedbackformulier Instructiefilm BP 1.1.1. Kunstvaardig
Jouw naam is: Iris Meijer
Ik heb een instructiefilm bekeken met de werkvorm:
Combinatiespel
Deze film is gemaakt door de volgende studenten:
Leroy de Raad, Iris Wessels, Quirine Erftemeijer, Boaz Prins, Ursula Gajadien en Danelle van der Kroon (1c)
De film is een goed middel om aankomende leerkrachten te ondersteunen bij het aanbieden van een drama/dans werkvorm voor een bovenbouwgroep van 25 – 30 leerlingen
Onvoldoende
Voldoende
Goed
X
Motivatie:
Alles is duidelijk en concreet met voorbeelden uitgelegd. 
Duidelijk wordt hoe een aankomende leerkracht deze drama/ dans werkvorm aan kan bieden aan een bovenbouw klas van het basisonderwijs: Een leek zou door de getoonde stappen te volgen tot een dergelijke uitvoering van de werkvorm moeten kunnen komen
Onvoldoende
Voldoende
Goed.
X
Motivatie:
Ik vind het overzichtelijk en duidelijk. 
In de film is de onderstaande informatie verwerkt:
  • De naam van de werkvorm, met een korte toelichting van de werkvorm                                              
  • Mogelijke lesdoelen  (zie dramadoelstellingen H2.2 van het dramaboek ‘Kijk op Spel’)                    
  • Welke bron is gekozen n.a.v. het thema van de Kinderboekenweek van dit jaar                                          
  • Hoe deze bron is verwerkt in de uitvoering van de werkvorm 
  • Welke voorbereidingen er nodig zijn om deze werkvorm met 25 – 30 leerlingen uit te voeren                    
Onvoldoende




X

X
Voldoende


X
Goed
X







X
Motivatie:
De bronvermelding mis ik, daarnaast mag er meer tijd worden besteed aan de leerdoelen. De voorbereidingen waren duidelijk en overzichtelijk. Het ziet er keurig uit. 
In de film is de onderstaande informatie verwerkt
  • Wie welke productierol op zich heeft genomen.
  • De datum
  • Het doel van de film (Beroepsproduct 1.1.1 Drama)
  • De naam van de Hogeschool.
Onvoldoende
Voldoende
Goed
X
Motivatie:
Het leerdoel van de instructie kwam niet duidelijk naar voren. Er is duidelijk weergeven welke rollen iedereen had doordat de taakverdeling goed was verdeeld.  
Alle deelnemers van een subgroep zijn zichtbaar aanwezig in de film en spelen een rol. 
Onvoldoende
Voldoende
Goed
X
Motivatie:
Alle studenten zijn zichtbaar aanwezig in de film en spelen daarbij een duidelijke rol
In de instructiefilm zijn de volgende ‘scenes’ te herkennen:
  • De werkvorm-in-werking-scene
Studenten laten de werkvorm zien, zoals deze na de voorbereiding en oefening, in de klas uitgevoerd kan worden.

De detail-scenes
In een aantal heel korte scenes, laat steeds een detail zien waar je bij de uitvoering van de werkvorm in een bovenbouwgroep, op moet letten. Zie het boek ‘Kijk op Spel’ voor deze informatie.  
Onvoldoende
X
Er is in de instructie niet duidelijk verteld waar de aandachtspunten liggen van de werkvorm combinatiespel.
Voldoende,

goed
Motivatie:
De film heeft een prettig tempo en is boeiend, prikkelend voor de doelgroep.
Onvoldoende
Voldoende
Goed.
X

Het is leuk om naar te kijken door de vele variatie. Hierdoor blijft het boeiend om naar te kijken..
Motivatie:
Op de instructiefilm heeft de student middels een quadblogsessie van medestudenten commentaar ontvangen en verwerkt. Het commentaar wordt geschreven op basis van de bovenstaande punten.
Het filmpje ziet er keurig uit. Mijn complimenten.
Motivatie:
De film duurt tussen de 4 en 5  minuten.
Nee, helaas. Het duurt 10 minuten. Dit is wat aan de lange kant. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten