Dit ben ik

Hallo allemaal,


Ik ben Quirine Erftemeijer. Ik ben 17 jaar en ik studeer aan de pabo in Amersfoort. Ik woon in Eemnes en ik heb in Huizen aan De Huizermaat mijn Havo diploma gehaald. Mijn hobby's zijn dansen en zingen.


Beeldende vorming

Ik heb op mijn middelbare school het vak kunst gehad. Bij deze lessen heb ik veel teken en verf technieken geleerd. Ook heb ik veel met beeldaspecten moeten doen in de zin van reflecties schijven. Ik heb kunstgeschiedenis gehad: Renaissance, Barok en kunst uit van de 20ste eeuw. Ik ben in het Krüller-Müller, Paleis op de Dam, Rijksmuseum en in het Stedelijk museum geweest.


Muziek

Op mijn middelbare school heb ik niet heel veel met muziek gedaan. Alleen de laatste twee jaren. Ik heb meegedaan met de musical Sister act 2. Hierin heb ik gezongen in een koor. Het jaar daarna heb ik meegedaan met het open podium. Ik heb toen gezongen en gedanst. Ik heb toen ik op de basisschool zat bij de Gooise muziekschool gezongen in een koor. Ook dans ik al een lange tijd.


Drama

Ik heb nooit echt veel met drama gedaan. Niet op mijn middelbare school, maar wel op mijn basisschool. Daar heb ik meegedaan aan de eindmusical van mijn groep 8.

Ik ga wel vaak naar musicals. Ik heb dus wel veel naar drama/toneelstukken gekeken.




zaterdag 25 oktober 2014

Luisteropdracht De dingen waar ik zo van hou

The sound of music - Nederlandse musical:
De dingen waar ik zo van hou
Luisteropdracht

Instrumenten
·      Violen (strijkinstrument) ook getokkel
·      Cello Strijkinstrument)
·      Tamboerijn
·      Hobo (blaasinstrument)
·      Bekkens
·      Trommels (slaginstrument)
·      Drumstel (slaginstrument)
·      Klarinet (blaasinstrument)
·      Trompet (blaasinstrument)

Het lied begint zacht met weinig instrument. Er komen steeds meer instrumenten bij en de muziek wordt ook steeds harder.
Vorm: herhaling melodie, tekst, contrast (tegenstelling) variatie (afwisseling)
Betekenis: karakters van mensen (waar zij van houden)
Klank: zingen ze hoog of laag, spelen de instrumenten hoog of laag

Kinderen kunnen dmv dit muziekstuk meerdere muziek instrumenten horen die zij nog nooit gehoord hebben. Ook denk ik dat kinderen dingen uit deze muziek halen wat in niet meteen heb gehoord. Kinderen luisteren namelijk anders.

De kinderen zullen analytisch gaan luisteren.
·      Vertellen waar het lied over gaat:
·      De instrumenten noemen
·      Het ritme, klank, toon, hoe het lied is opgebouwd
Domein: Noteren: maar dan klassikaal (alles hierboven)

Verrassende opening van de opdracht:
Muziek aan en ik meezingen

Nabespreken:

Ik vraag aan de kinderen een paar vragen opnieuw.

Muziek:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten