Dit ben ik

Hallo allemaal,


Ik ben Quirine Erftemeijer. Ik ben 17 jaar en ik studeer aan de pabo in Amersfoort. Ik woon in Eemnes en ik heb in Huizen aan De Huizermaat mijn Havo diploma gehaald. Mijn hobby's zijn dansen en zingen.


Beeldende vorming

Ik heb op mijn middelbare school het vak kunst gehad. Bij deze lessen heb ik veel teken en verf technieken geleerd. Ook heb ik veel met beeldaspecten moeten doen in de zin van reflecties schijven. Ik heb kunstgeschiedenis gehad: Renaissance, Barok en kunst uit van de 20ste eeuw. Ik ben in het Krüller-Müller, Paleis op de Dam, Rijksmuseum en in het Stedelijk museum geweest.


Muziek

Op mijn middelbare school heb ik niet heel veel met muziek gedaan. Alleen de laatste twee jaren. Ik heb meegedaan met de musical Sister act 2. Hierin heb ik gezongen in een koor. Het jaar daarna heb ik meegedaan met het open podium. Ik heb toen gezongen en gedanst. Ik heb toen ik op de basisschool zat bij de Gooise muziekschool gezongen in een koor. Ook dans ik al een lange tijd.


Drama

Ik heb nooit echt veel met drama gedaan. Niet op mijn middelbare school, maar wel op mijn basisschool. Daar heb ik meegedaan aan de eindmusical van mijn groep 8.

Ik ga wel vaak naar musicals. Ik heb dus wel veel naar drama/toneelstukken gekeken.




vrijdag 31 oktober 2014

Gegeven feedback op Beeldend product

Ik heb feedback gegeven op een beeldend product van Iris Wessels. 
Stadspark in herfstsfeer



component
beschrijving
betekenis
Welke betekenis lees jij af aan het beeld? Komt die betekenis overeen met het onderwerp uit de opdracht? Vind je de manier waarop het onderwerp is verbeeld boeiend, verrassend?
De betekenis die ik bij het beeld zie is een herfstbos dat steeds meer in de herfstsfeer komt. Dit is te zien aan het pad dat steeds lichter van kleur wordt. Dit komt overeen met het onderwerp uit de opdracht. Ik vind de manier waarop het onderwerp verbeeld is boeiend, omdat het mooi laat zien hoe de herfst ontstaat. Het gaat van vel rode en oranje kleuren naar geel en dan ‘vallen de blaadjes van de bomen en dan is er geen kleur meer’. Hier is het water die de kleur rood, oranje en geel heeft. Dit zie ik als een soort weerspiegeling van de bomen in het water.

vorm
Zijn de beeldaspecten, zoals beschreven in de opdracht, toegepast?
Waar in het werk is dat goed te zien?
Er zijn beeldaspecten toegepast. Niet allemaal. Namelijk licht, kleur en ruimte.
Diepte is aangegeven; de grote van de bomen op de voorgrond en achtergrond. Dit is goed te zien.
Overlapping; dit vind ik niet zo goed zichtbaar.
Afsnijding; dit is goed te zien, de bomen worden afgesneden door het einde van het blad.

materie
Is er gewerkt met het materiaal dat in de opdracht is beschreven?
Er is gewerkt met de materialen die in de opdracht beschreven staan.

beschouwing
Kun je zien welke beelden gebruikt zijn ter inspiratie? Waar in het beeld of in het proces zie je dat?
Ja, de afbeelding laat zien dat zij deze als inspiratiebron heeft gebruikt. In het beeld zie je dat aan het stenen muurtje en aan het riviertje.

werkwijze
Beschrijf hoe het materiaal en de techniek is toegepast (bijvoorbeeld: secuur, met flair, grof, slordig, verfijnd, met veel variatie enz.) Geef ook aan waar je dat in het beeld goed terugziet.
Pointillisme is gebruikt. Dit is een verfijnde stip manier om verf op een papier te krijgen. Er is in lijnen geschilderd. Eerst een bosje, dan een muurtje, dan gras, dan rivier. Dit maakt het niet helemaal een geheel. De kleuren zijn niet helemaal realistisch. Dit hoefde ook niet. Door de felheid van de kleur van de rivier is het interessant.

onderzoek
Als je naar het product en het proces kijkt, wat vind je dan van de keuzes die gemaakt zijn? Welke keuzes vind je boeiend of verrassend? Welke keuzes vind je alledaags? Leg ook uit waarom.
Ik vind de keuze van het kleurgebruik niet helemaal mijn ding. Dit komt doordat er niet veel realistische kleuren zijn gebruikt die je in een park meestal ziet. Een verrassende keuze vind ik de rode, oranje en gele kleuren van de rivier. Hoe de bomen geschilderd zijn, vind ik alledaags. Dit vind ik omdat jonge kinderen altijd een boom zo tekenen.


tips en tops



Geef tips en tops en beargumenteer ze vanuit bovenstaande beschrijvingen.
Tip: Maak van een schilderij meer 1 geheel. Dus minder in lijnen schilderen of laat deze goed in elkaar overlopen.
Top: De uitspringende kleuren van de rivier, rood, oranje en geel. Dit verwacht je niet bij een rivier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten